12/12/2019 - پنجشنبه 21 آذر 1398
Search

میان وعده های سالم و ساده
میان وعده ها نقش اساسی در زندگی ما دارند. مخصوصا در روزهای بلند تابستان، تعطیلات و گردشها استفاده از میان وعده های سالم اثر مهم تری بر سلامت ما و خانواده ما دارند.

میان وعده ها نقش اساسی در زندگی ما دارند. مخصوصا در روزهای بلند تابستان، تعطیلات و گردشها استفاده از میان وعده های سالم اثر مهم تری بر سلامت ما و خانواده ما دارند. میان وعده ها و اسنک های مناسب می توانند  گرسنگی بعدظهر را با افزایش قند خون مهار کنند. زمانی که هوا گرم است میوه های تازه بهترین گزینه برای انتخاب هستند. میوه های تازه غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آب و الکترولیتهای مورد نیاز بدن هستند. استفاده از میوه های تازه بهمراه مواد پروتئنی برای اغلب مردم مطبوع است.
یک سیب یا یک گلابی را از وسط دو نیم کرده و دانه ها را خارج کنید. مرکز آن را با بادام یا بادام زمینی پر کنید. در مورد میوه ای نرم تر مانند زردآلو یا آلو استفاده از گردوی خرد شده مناسب تر است.
اگر از سبزیجات بیشتر لذت می برید، می توانید ساقه های کرفس را با انواع پنیر (گودا، فتا و...) یا کره مغزهای خوراکی (کره بادام زمینی، پسته و...) پر کنید و بصورت سرد سرو نمایید.
لوبیا چشم بلبلی پخته را بهمراه سیر، روغن زیتون و مقدار نمک بشکل پوره درآورید. این پوره با هویج های ریز و کوچک بسیار خوشمزه می شود.
اغلب سبزیجات از جمله خیار با ترکیبی از خمیر کنجد (تاهینی) و پنیر فتا طعم مطلوبی دارند.
توپ آجیلی درست کنید. 2 قاشق سوپ خوری بزرک را آسیاب کرده و با 4/3 فنجان بادام یا بادم زمینی خرد شده و 2 قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. مقداری پودر کاکائو و مقدار بسیار کمی نمک دریایی به مخلوط اضافه کنید (نمک طعم شگفت انگیزی به توپهای شما می دهد). با استفاده از دستانتان از ماده توپ های کوچکی بسازد و آنها را در پودر نارگیل یا گردو غلت دهید. توپها را برای چند ساعت در یخچال گذاشته تا فرم بگیرند. شما میتوانید از کنجد فندق مغز آفتابگردان نیز استفاده کنید. این اسنک از لحاظ پروتئین و چربی های مفید بسیار غنی است و چربی اشباع کمی دارد. همچنین منبع خوبی از آهن و کلسیم است بخصوص اگر از شیره سیاه به جای عسل استفاده کنید.

ویتامین ها و عناصر موثر در سلامتی پوست و مو

ویتامینA

جلوگیری از ایجاد خشکی پوست، سفید شدن مو و تغییر شکل و شکننده شدن ناخنها در اثر کمبود ویتامین A

ویتامین D

کمک به جذب کلسیم و استحکام          ناخن ها

ویتامینهای گروه B

افزایش متابولیسم پروتئنها، کربوهیداتها و لیپیدها، تولید انرژی لازم جهت نوسازی پوست و مو، تسریع گردش خون در بافتها از جمله پوست

پانتوتنیک اسید

جزء اصلی تشکیل دهنده Coenzyme A و جلوگیری کننده از سفید شدن مو

فولیک اسید

جلوگیری از ریزش مو ناشی از کمبود اسید فولیک، کمک به جذب آهن و خون سازی

بیوتین

کمک به ذخیره سازی اسید آمینه های گوگرد دار در مو و ناخن، استحکام بخش پوست و مو، جلوگیری از شکنندگی ناخن و مو و مانع از ایجاد موخوره

B12

کمک به نوسازی پوست و جذب آهن

آهن

کمک به خون سازی و افزایش ظرفیت اکسیژن رسانی به سلولهای زاینده پوست و مو

اسید آمینه های حاوی گوگرد

اجزای اصلی ساختار مو و استحکام بخش مو، کمک به جذب روی

ویتامین C

افزایش ساخت کلاژن، جلوگیری از ایجاد چین و چروک، محافظ پوست در برابر رادیکالهای آزاد، افزایش جذب آهن

ویتامین E

جلوگیری از اکسیداسیون چربی های موجود در ساختمان پوست، جلو گیری از ایجاد لکه های پوستی ناشی از افزایش سن

روی

جلو گیری از ریزش مو، نازکی مو و بیماریهای پوستی نظیر آکنه ناشی از کمبود روی، افزایش متابولیسم سلولی

منگنز

حفاظت سلولها ا مواد اکسید کننده، به تاخیر انداختن پیری و کوفاکتور SOD


تعداد مشاهده: 1728
1389/11/27
بازگشت
rating
  نظرات


حق انتشار اطلاعات براي منطقه 8 شهرداري تهران محفوظ است 1389   
To Top